Liikenneturvallisuuden parantaminen

Perussuomalaisten Suonenjoen valtuustoryhmä

Suonenjoen kaupunginvaltuuston kokous 18.9.2017

VALTUUSTOALOITE LIIKENNETURVALLISUUDEN PARANTAMISEKSI SUONENJOELLA

Perussuomalaisten Suonenjoen valtuustoryhmä esittää, että Jalkalantien, Karttulantien, Kuopiontie ja Kuopiontie – neljän tien risteys muutetaan kiertoliittymäksi. Uudessa kiertoliittymässä ajonopeudet laskevat, liikenneturvallisuus paranee ja myös kevyen liikenneväylän kulkijoiden turvallisuus paranee.

Alueella on riittävästi tilaa kiertoliittymää varten. Suonenjoen kaupungin viranhaltijoilla ja luottamushenkilöillä on varmaan kykyä ja tahtoa hoitaa rahoitus kiertoliittymän rakentamista varten.

Esitämme ja toivomme, että Suonenjoen kaupungin viranhaltijat, luottamushenkilöstö ja muut asiaan liittyvät tahot, toimivat yhteistyössä ja pikaisella aikataululla ko. risteyksen turvallisuuden parantamiseksi. Mikäli risteysalue on jonkun muun viranomaistahon alaisuudessa, niin esitämme, että Suonenjoen kaupunki aloittaa välittömästi yhteistyötoimet vastuutahon kanssa, että kiertoliittymä saadaan vaarallisen neljän tienristeyksen tilalle.

Perussuomalaisten Suonenjoen valtuustoryhmä
18.9.2017 Suonenjoki