Yhdistyksen historia

Suonenjoen perussuomalaiset ry on perustettu vuonna 1995.

Yhdistys uinui perustamisen jälkeen ja suonenjokelaisia perussuomalaisia toimi Sisä-Savon perussuomalaiset ry:ssä muutaman vuoden 2010 aikoihin. Tapahtumia järjestettiin yhdessä Sisä-Savon kunnissa.

Suonenjoen Perussuomalaiset ry järjestäytyi itsenäiseksi loppuvuodesta 2011. Ensimmäinen oma tapahtuma oli presidentinvaalien yhteydessä tammikuussa 2012.

Suonenjoella alkoi perussuomalaisten kuntavaalityö – jaettiin paljon PS-lehteä ja mainoksia, oltiin torilla ja tapahtumissa.

Suonenjoella oli ensimmäistä kertaa PS kuntavaaliehdokkaita vuonna 2012! Saimme 11 ehdokasta ja heistä meni läpi 3. Äänimäärä oli 450, joka on loistava ensikertalaisille. Olimme 4. vaaleissa, sijat 2-4 on 50 äänen sisällä.

Vaalien jälkeen yksi PS avulla läpi mennyt loikkasi toisen puolueen kylkeen. Tässä tapauksessa molemmat puolueet voittivat.

Kuntavaalituloksen perusteella saimme paikan ja varapaikan kunnanhallitus, sosiaalil lt, koulutus lt varapj, suhteellisten vaalien lt pj, tarkastus lt, vapaa-ajan lt pj, teknisen lt yms. Paikkoja tuli niin paljon, että annoimme jopa pari naispaikkaa kristillisdemokraateille.

Suonenjoen PS on osallistunut EU- ja eduskuntavaaleihin järjestämällä tapahtumia ehdokkaille ja kannatuksen vuoksi. Eduskuntavaalien Savo- Karjalan PS ehdokkaille järjestettiin vuonna 2015 yhteensä 12 tapahtumaan. Kaikille PS ehdokkaille, joka kävi Suonenjoella järjesttiin tapahtuma – lisänä makkaratarjoilu tai jaettiin piirakoita yms.

Tällä hetkellä yhdistys toimii hyvin. Meillä on paikka Perussuomalaisten Pohjois-Savon piirihallituksessa.

Valtuusto- ja lautakunta työskentely sujuu, vain yhteistyöllä saa asioita eteenpäin. Olemme vastustaneet johdonmukaisesti mitä olemme luvaneet ja viemme eteenpäin mitä koemme tärkeäksi.

Seuraavana on kuntavaalit 2017!